Малките програмисти на Телерик Академия с нинджа колани
Снимка: организаторите
Телерик Академия – образователната организация, която подготвя следващото поколение дигитални лидери, проведе първото годишно състезание по разработка на компютърни игри за деца в 4-12 клас в обучителния си център в Campus X в кв. Младост в София.
Над 100 деца се състезаваха по програмиране и разработка на игри, които са изучавали в Академията през учебната 2017-2018 г. Учениците разполагаха с пет астрономически часа, за да създадат самостоятелно или в екип от двама души компютърна игра, с която да демонстрират наученото.
Състезателите бяха разделени в три категории – бял, зелен и черен нинджа колан, спрямо възрастта и нивото си на подготовка.
Първо място в категория „Бял колан“ завоюва дванайсетгодишният Теодор Тотев. В разработената от него 2D игра участникът се превъплъщава в нинджа, която трябва да спаси света от злодеи.
На първо място в категория „Зелен колан“ се нареди Кирил Алексиев на 13 г. с 3D игра в мултиплейър режим, при която всеки участник се стреми да надвие останалите. Победители в категория „Черен колан“ бяха Никола Павловски и Славчо Абрашев на 15 г. Съвместно двамата разработиха интерактивен лабиринт с постоянно нарастващи скорост и сложност на препятствията.
„Искаме да насърчим и подпомогнем учениците да израснат от потребители на технологиите и игрите в техни създатели. Фактът, че пилотното състезание по разработка на игри беше толкова мащабно и успешно, е ясен показател за големия интерес от страна на децата към интерактивния практически метод на преподаване“, коментира Петър Шарков, ръководител на Училищната Телерик Академия.
В поредица от вдъхновяващи лекции бяха представени някои от ключовите насоки за развитието на съвременното образование.
Снимки: издателство „Клет България“
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари